close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אפיונים של מטבחים מודרניים

מערכת שורשיז אדר א, תשעד17/02/2014

בעבר הלא רחוק, נתנו המטבחים מענה בעיקר לצרכים פרקטיים. דבר זה השתנה

תגיות:
מטבח מודרני מבית סמגל
צילום: יח"צ

בעבר הלא רחוק, נתנו המטבחים מענה בעיקר לצרכים פרקטיים. עוד לפני שהמונח "מטבחים מודרניים" הומצא, למשפחה הישראלית הממוצעת היה חשוב יותר הצד המעשי, יותר מאשר העיצוב והמראה הכללי. דבר זה השתנה, כמובן, שכן כיום איכות החיים בכלל והסביבה הביתית בפרט מחייבת לשלב עיצוב יפה עם שימושיות, וקווים מודרניים עם ייחודיות.

כל אחד רוצה את המטבח שהוא תמיד חלם עליו, לכל אחד יש סגנון וטעם משלו אם נרצה להבדיל בין רכישת

מטבחים מודרניים לבין רכישת מטבחים שונים, בעלי קווים מרכזיים אחרים, נגלה שהדגמים המודרניים יותר מאופיינים בקווים נקיים, בחלל מרווח ופתוח, בצבעים שקטים או קרירים ולא פחות מכך – גם בהשקעה בפרטים הקטנים.

קווים נקיים
מטבחים מודרניים, ברובם הגדול, יהיו מאופיינים בקווים נקיים ובעיצוב חלק. כיום, הרבה פחות מקובל לשלב במגירות השונות או בדלתות הארונות ידיות או חיתוכים בולטים. אין זאת אומרת שלעולם לא נמצא מטבחים מודרניים עם אביזרי פרזול בולטים, פה ושם, אבל בדרך כלל הללו יהיו מוצנעים יחסית ולא יהוו חלק בולט ומרכזי של המטבח, של הארונות או של משטחי העבודה והמגירות.

הקווים הנקיים באים לידי ביטוי גם בקווים מאורכים. הדבר בא לידי ביטוי גם במגירות, גם בארונות, גם בדלפקים וגם במשטחי העבודה. למרות שבחלק גדול מהבתים נהוג להסב לארוחה משפחתית שלא במטבח, ישנם גם כיום מטבחים חדישים שבהם משלבים שולחן אוכל. שלא כמו בעבר, גם כאן יהיה מדובר על סגנון ארוך ולא משתלט, שנוצק בהתאמה לעיצוב המודרני הכללי.

חלל מרווח ופתוח
מאפיין חשוב נוסף של מטבחים מודרניים ניתן למצוא בחלל הפתוח. יש הסבורים שהחלל הפתוח נולד בתור אילוץ, כאשר הסביבה האורבנית המודרנית כללה דירות עם חדרים קטנים יותר מאשר בעבר. יתכן שהדבר היה נכון בתחילה אולם כיום, גם כאשר מדובר על מטבח שנמצא בדירה גדולה ומרווחת, לא נהוג לעצב את המטבח כחדר סגור ומבודד.

העיצוב של המטבח הפתוח, זה שמשתלב עם הבית כולו או לכל הפחות עם חדר האורחים, מספק אחידות ושלמות לבית. כאשר להורים יש יחידת ההורים פרטית ולכל אחד מהילדים ישנו חדר משלו, דווקא ההקפדה על כך ששאר הבית יהיה פתוח ומזמין נראית נכונה ומתבקשת. גם הבחירה של רבים במשטח עבודה מרכזי, בסגנון של "אי", משלבת עם מגמה זו.

סוד הפרטים הקטנים
מטבחים מודרניים מאופיינים לא רק בקווים מאורכים, בחלל פתוח, ובאלגנטיות כללית. לרוב, מטבח מודרני יהיה מוקפד מאוד בכל הפרטים הקטנים שמשתלבים במראה הכולל.

את החלל הפתוח משלים השימוש בצבעים בהירים – לבן, קרם, כסוף. לעיתים יהיה שילוב גם אם צבע נוסף, אך זאת רק במטרה להדגיש את הצבע העיקרי, בעל הקרירות הנעימה. את המאפיין המודרני של המטבח, של הריהוט ושל הצבע, משלים העיצוב של המכשור החשמלי, הן כאשר מדובר על תנורים ומקררים והן כאשר מדובר על אביזרים קטנים לבישול ולעיבוד מזון. אלה יהיו מוצרים אלגנטיים, בעלי קווים נקיים וצבעים בהירים – מתכתיים, שמשתלבים היטב עם האווירה הכללית.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה